Pre nego što smo dobili dete, suprug i ja smo često razgovarali o tome koliko igračaka današnja deca poseduju. Rodbina i prijatelji su već imali decu i jedna stvar koja je svima bila zajednička, bez obzira na to da li se radilo o bebi ili malo starijem detetu, bila je dnevna soba koja izgleda kao igraonica. Mi smo svaki put uživali dok smo se igrali sa decom u tim kućnim igraonicama, ali smo se istovremeno pitali da li im baš treba tolika količina igračaka.

Naša beba je nedavno počela da konstatuje svet oko sebe. Mesec dana nakon rođenja, nabavili smo muzičku vrtešku jarkih boja sa šumskim životinjama koja je bila fiksirana za krevetac. Kako je vreme prolazilo, beba se sve više oduševljavala, pa  je začas došao trenutak kada je počela da vuče životinje kako bi ih privukla sebi. Vrteška je sada sklonjena, uspešno je ispunila svoj zadatak i stimulisala bebu. Sada smo prešli na druge igračke kao što su kocke zbog razvoja kreativnosti i učenja novih materijala i oblika, zvečka, ksilofon i muzička kocka preko kojih saznaje o ritmu, melodiji i svira dok mi pevušimo aktuelne pesmice, a tu je i kravica sa ogledalcetom kako bi postala svesna delova lica itd. Trudimo se i nudimo joj igračke koje će stimulisati njen motorički i kreativni razvoj, a istovremeno je zabaviti.

Pre neko veče kada sam obavljala jedan od rutinskih večernjih poslova, a to je skupljanje igračaka, primetila sam da od svakog predmeta imamo bar po dva komada i svi su se nalazili na sredini dnevne sobe. Pa dobro, zar smo za tako kratko vreme zaboravili na naš dogovor kako ćemo selektivno nuditi igračke, nećemo donositi korpu u dnevnu sobu jer će beba imati svoju sobu, nećemo je zbunjivati prevelikim izborom koji će joj ometati koncentraciju? Očigledno jesmo. ;)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Postoje razne preporuke za to koje su igračke zaista potrebne detetu kako bi se pravilno razvijalo. Recimo, neki preporučuju tri tipa igračaka: jednu koja će da omogući uvežbavanje onoga što je dete upravo naučilo, onda igračku koja će zadovoljavati potrebu iz nekog prethodnog perioda ili, kako kažu, igračku koja će da uteši dete i omogući mu da napravi pauzu u učenju, dok je treća igračka ona koja podstiče narednu fazu razvoja. Takođe, postoje i oni koji tvrde da igračka zapravo treba dete da nauči o društvenim vrednostima i socijalizaciji sa drugima, da bude višenamenska i izdržljiva, od kvalitetnog materijala.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

S druge strane, koliko igračaka zapravo naše dete treba da poseduje? Da li možda preterujemo sa količinom koja, umesto da ga usmeri, naše dete zapravo zbunjuje? Neki dosetljivi roditelji predlažu rešenje i za ovu dilemu. Čitala sam kako je jedna porodica uspela da usvoji pravilo da kada je jedna igračka napolju, druga ide nazad u korpu. Deca imaju mogućnost da se igraju jednom igračkom u određenom trenutku, napolju ili u kući, a kada im više ona nije zanimljiva onda treba da je vrate nazad i odaberu sledeću. Na taj način, kažu roditelji, deca se kvalitetnije izigraju svakom igračkom, zato što im je pažnja usmerena samo ka jednom predmetu, a pritom i mnogo više razvijaju maštu. Tu je i preporuka da se igračke podele po kutijama koje ćete potom iznositi na nedeljnoj bazi.

igracke-3-lilihipsteri-690

Jedno od rešenja ovog „problema“ su i servisi za iznajmljivanje igračaka. Iznajmite ono što dete samo izabere ili smatrate da mu može biti zanimljivo, poigra se jedno određeno vreme i, taman kada se zasiti, vraćate igračku nazad.

igracke-2-lilihipsteri-690

Naša beba je još mala pa taman imamo vremena da postavimo pravila i uvedemo neki red pre nego što uđemo u višegodišnji rat sa igračkama, u kome roditelji, sudeći po našim prijateljima, uglavnom gube bitke.

Kakva su vaša pravila sa igračkama? Podelite svoja iskustva s nama, možda i neku sliku kako bismo dobile ideju ili se utešile da nije baš kod nas u dnevnoj sobi najgore.

Mama Vida


Facebook komentari

Za sada nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa nije vidljiva za javnost.
Obavezna polja *