Veseli tanjiri ili Kako da dete zavoli zdravu hranu

Pre neki dan, dok sam kuvala ručak, moje devojčice su zatražile da im spremim užinu. Brokoli i šargarepu. Gledajući ih kako sa guštom grickaju sirovo povrće bez začina, zapitala sam kako se deci usađuju zdrave navike u ishrani. Da li je to samo lutrija? Među našom decom i decom naših prijatelja ima raznih slučajeva. Neka deca jedu sve i vole da jedu, neka su izbirljiva, neka vole samo slatkiše a neka su jednostavno „nećejedi“. Da li mi, kao roditelji, i u čemu grešimo kada je ishrana u pitanju ili su nam deca prosto takva?

corba-bubamara-lilihipsteri-690

Moje devojke vole da jedu. Sa starijom je to malo duži put. Svaku namirnicu dugo odmerava i treba joj vremena da je prihvati. Ipak, voli da gricka krastavac više nego čokoladnu bananicu. Tikvicama zato ne prilazi. Mlađa jede sve, uz obavezno „mmmmm“ dok mljacka.

medvedic-u-bundevi-lilihipsteri-690

Verovatno ne postoji magično rešenje da sva deca postanu gurmani, ali evo nekih naših navika koje su, očigledno, pomogle.

  • Deca usvajaju navike u ishrani svojih roditelja. Mi jedemo isto. Ono što ne jedu deca, ne jedemo ni mi. (Dobro, ogrešimo se ponekad krišom. ;)). Zašto bi dete jelo brokoli kuvan na pari s maslinovim uljem dok mama i tata uživaju u slasnom hamburgeru?
  • Treba strpljenja. Od prve kašice, govorite im: „Mmmm, kako je ovo ukusno!“ Budite nasmejani i raspoloženi. Uživajte dok vaša beba jede. Hrana i jeste uživanje, ne nešto što treba nervozno da se odradi.
  • Dobro je ponuditi im što raznovrsnije ukuse od malih nogu. Ne treba izbegavati ni začine, jer ima onih koji su dozvoljeni od samog početka dohrane. Treba im ponuditi i namirnice koje nisu baš karakteristične za naše podneblje. Naravno, sve u skladu s tablicama namirnica dozvoljenih za određeni uzrast bebe.

kokosov-kakao-lilihipsteri-690

  • Kao što smo pisale u prethodnom postu, pustite ih da sami otkrivaju hranu. Neka se hrane sami komadićima i mažu jogurtom do mile volje. Ne dajte da vas spreče fleke. Ni opasnost od gušenja. Tu ste vi da kontrolišete situaciju.
  • Pričajte im o hrani. Šta je zdravo, a šta nije. Zašto nešto ne treba da se jede, dok je druga namirnica poželjna. Sećate se onoga: od spanaća rastu mišići kao Popaju. Od slatkiša se kvare zubi.
  • Vodite ih na pijacu. Birajte povrće zajedno. Pitajte šta biste mogli da spremate za ručak.
  • Kuvajte zajedno. Deca mogu od malih nogu da učestvuju u pripremanju hrane. U skladu sa svojim mogućnostima. Naša se od najranijih dana igraju oko mojih nogu dok ja spremam ručak. Pravite sokove. Pitajte ih šta bi baš tog dana voleli da stave u svoj smuti. Mi smo, evo, usvojili ananas i koprivu.
  • Dozvolite im i čokoladu i keksić. Pa, svi imamo dušu! Objasnite im, međutim, zašto ne smeju da preteruju sa time.

dve-palme-lilihipsteri-690

I, za kraj, biser među idejama koje možemo da ponudimo kao rešenje. :) Omiljena fora kod naših malih lilihipstera su dekorisani tanjiri. Na takvim tanjirima često „slikamo“ sovice, plaže s palmama, bubamare, dinosauruse… Tada često prođu i neke namirnice za koje nisu hteli ni da čuju. Ili,  opet, ne prođu. Ali se deca naviknu da su u tanjiru, pa nam možda upali sledeći put.

Nadamo se da smo bile od pomoći.

sovica-lilihipsteri-690

– Lilihipsterke

(iz serije postova za Donat Mg)


Facebook komentari

Za sada nema komentara

Ostavite komentar

Vaša email adresa nije vidljiva za javnost.
Obavezna polja *