Režim priprema za todlerski maraton
Unapred se izvinjavamo što ne prevodimo ovo englesko “toddler. Prosto, navikli smo svi da koristimo tu reč kad govorimo o „novim dometima u roditeljstvu“ za koje smo saznali preko interneta, a i mnogo je komplikovano pisati „dete uzrasta od godinu do tri ili četiri godine“.
 
Eto, tako, u našem carstvu trenutno vladaju dva todlera. Zapravo, jedna todlerka i jedna trinejdžerka, kako se to popularno zove. (Jupi, još malo pa ulazimo u mirne vode nakon četvrtog rođendana. Barem tako obećavaju iskusniji.)
 
Čini mi se da je ovaj period u odgoju dece upravo najzahtevniji za roditelje. Nije da se ne plašim puberteta, tinejdžerskih dana, prvih izlazaka, pa na kraju krajeva i samog polaska u školu i onda svađa, rasprava i neprospavanih noći, ali ovaj todlerski period je izgleda fizički najzahtevniji. Barem mi moje telo tako govori. Treba mi odmora i malo vremena za sebe.
 
Skoro sam se smejala u sitne sate, strahujući da ne probudim neko od svojih todlerskih čedovišta, tekstu jedne savetnice u roditeljstvu na ovu temu. Na njenoj Fejsbuk stranici povela se upravo ovakva diskusija: da li je todlerski period za roditelje najteži period u odgoju? Da bi dočarala kako izgleda život sa todlerom, sastavila je rutinu priprema za maraton sa todlerima jer – baš tako taj period i izgleda. Kao maraton. A režim priprema je sledeći. 
 
 
1. Navijte sat da zvoni tokom noći:
 
a)      na tri sata triput nedeljno
b)      jednom tokom noći, dvaput nedeljno
c)      nasumice tokom ostalih noći.
 
Pošto sat zazvoni, ustanite i prošetajte se po stanu tri puta. Nakon toga lezite u krevet na dva minuta pa ustanite i prošetajte se još tri puta.
Jednom nedeljno probajte da tokom šetnje u mraku pronađete čistu posteljinu, vežbe radi.
 
2. E, da, navijte sat da zvoni u 5 ujutru. To vam je novo vreme buđenja. Obavezno odaberite sat sa najglasnijim, najiritantnijim signalom za buđenje.
 
3. Svaki put kada krenete da sednete na kauč, skočite i potrčite da dodirnete šteker. Uradite tri ponavljanja. Nakon tri ponavljanja, sedite na kauč i naglas pročitajte istu dečju knjigu četiri puta zaredom.
 
4. Svaki put kada osetite glad, navijte sat na trideset minuta i jedite nakon isteka tog vremena.
(Eh, trideset minuta! Navijte ga na dva sata ako hoćete stvarno iskustvo. Ili preskočite doručak. Ma i ručak.)
 
5. Jedite hleb i džem dva puta dnevno dve nedelje zaredom. I špagete za večeru tri dana zaredom. (Obavezno probajte i špagete od juče za, recimo, ručak sutradan.)
 
6. Pijte dve čaše vode dnevno.
 
 
todlerski-maraton-lilihipsteri-cerise-doucede-1
 
 
7. Nemojte ići u ve-ce čim se probudite i trpite dok ne krenete na posao.
 
8. Svakoga dana, bar dva sata, hodajte povijenih leđa dodirujući pod rukama.
 
9. Barem jednom dnevno izađite u park, nađite goluba i jurite ga okolo.
 
10. Završite sve obaveze po kući i pripremu obroka za deset minuta. 
 
11. Ili jednostavno čistite kuću jednom mesečno.
 
12. Ako imate mačku ili psa ljubimca, probajte da ga uvučete i izvučete iz skafandera tri puta dnevno. Ako nemate ljubimca, probajte da napunite balon vodom pa da ga ubacite u jaknu a da ne pukne.
 
 
todlerski-maraton-lilihipsteri-cerise-doucede-2
 
 
13. Napravite plejlistu za trening sa sledećim rečenicama i pustite glasno: „JA, JA, JA…“, „NE VOLIM TE“, „NE, NE, NE…“, „DAJ, DAJ, DAJ…“
 
14. Vežbajte svoje glasovne mogućnosti tako što ćete svoju plejlistu pojačati na najjače dok pokušavate da tokom večere razgovarate sa partnerom.
 
15. Da biste se pripremili za nasumične leteće projektile, neka vaš partner ili prijatelj neočekivano zamahuje na vas punom čašom vode (poštedećemo vas mleka), tanjirom hrane ili krekera.
 
16. Barem pet puta dnevno udarite se teškim predmetom u koleno, stomak ili glavu. Nakon tih pet puta, još dva puta se udarite direktno u čelo.
 
17. Pronosajte dve sportske torbe, punu čašu vode, džak od 10 kg krompira, kišobran i svoju tašnu dva kruga po kraju.
 
18. Napunite korpu sitnim predmetima i razbacajte ih po dnevnoj sobi svake noći. Sve ih pokupite pred spavanje. (Bar jednom nedeljno, ostavite ih rasute da biste neki od njih nagazili u nekoj od onih noćnih šetnji sa početka.)   
 
 
Imate li nešto da dodate?
 
 
– mama Mara
 
Izvor: Yummy Mummy Club 
Fotografije: Cerise Doucède
 
 
 

Facebook komentari

1 Komentar/a

Ostavite komentar

Vaša email adresa nije vidljiva za javnost.
Obavezna polja *